Quinzena cultural al Museu de la pauma

Quinzena cultural al Museu de la pauma

Durant la primera quinzena d’agost el Centre de Desenvolupament Rural. Museu de la Pauma del Mas de Barberans és especialment actiu i proper a la gent del municipi, ja que s’organitzen presentacions, exposicions i activitats diverses adreçades a tots els públics. Una de les propostes va ser l’exposició Natura dibuixada de l’il·lustrador  Toni Térmens. Emmarcada dins la tercera edició del cicle Ebre, Art & Patrimoni que impulsa el Museu de les Terres de l’Ebre, i que en aquesta ocasió vinculava il·lustració i patrimoni.

Concretament, Térmens va portar al Museu de la Pauma, una selecció d’il·lustracions centrades en el massís dels Ports, tenint en compte que el Museu és un dels punts d’informació del Parc Natural. La mostra incloïa  aquarel·les, apunts del natural o quaderns de camp.

Altres activitats de la quinzena cultural van ser les conferències de Salvador Cardero sobre etnobotànica al Mas de Barberans, inclosa dins el Programa Cultura Viva, i la de Mònica Virgós sobre la pèrdua de memòria de la gent gran; i les presentacions dels llibres de Vicent Pellicer Ollé, Terres de l’Ebre i Matarranya, encisadores, i de Josep Lleixà amb il·lustracions de Francisco Subirats, Quatre estacions. També es va presentar el treball de recerca de segon de Batxillerat Epíleg d’una guerra que no va acabar el 1939, a càrrec del seu autor, Bernat Lleixà. El Museu també va programar una projecció de la Mostra de Cinema Etnogràfic dins d’aquesta quinzena cultural. Concretament, es van poder veure els films  Sfumatura, l’art de treballar l’ofici de viureLa Strada dei Capelli. Finalment, els amants de les tradicions van poder participar en un taller de jota cantada improvisada a càrrec del músic i cantant de folk ebrenc, Arturo Gaya.

Durant aquests quinze dies, unes 600 persones van passar pel Museu per participar d’aquestes activitats, incloses les visites guiades gratuïtes a les pintures rupestres del Cocó de la Gralla a càrrec de la historiadora Eva Garcia, que van tenir un gran èxit de públic.