Dos dies en què les fibres envaeixen els carrers 2018-07-16T11:31:27+00:00

Les possibilitats de les fibres vegetals són nombroses i això cada any ho podem constatar en el marc del Racó dels Artesans, la Fira de les Fibres Vegetals del Mas de Barberans, que enguany tindrà lloc els dies 4 i 5 d’agost. Ja tenim el programa tancat i al marge de les parades amb més d’una seixantena d’artesans i artesanes provinents d’arreu de Catalunya, de l’Estat i del món, s’han programat un bon grapat d’activitats adreçades a tothom i que serviran també per apropar el món de l’artesania a nous públics.

El pes més importants d’aquestes activitats són els tallers. N’hi haurà set de diferents que s’impartiran els dos dies del certamen dins el circuit de la fira. La majoria lligats a l’artesania de les fibres vegetals com el de llatar i fer cordell amb pauma, a càrrec d’Art

pauma; o el de confeccionar unes sabates amb fibres, a càrrec de l’artesana i artista escocesa Joanne B Kaar. Però també n’hi haurà d’altres menys relacionats amb les fibres com del de les pintures rupestres o el de crear una joia amb vidre i metall.

També trobarem actuacions musicals a càrrec de Guardet i la seua rondalla o d’Imma Sopa i la rondalla dels Alfacs, que actuaran acompanyant el taller de cant del Mas. I fins i tot hi haurà una demostració i taller per part l’Escola de Teatre i Circ d’Amposta (ETCA). Sopar popular, música a la fresca i un espectacle de pirotècnia clourà dos dies intensos amb les fibres vegetals de protagonistes. Sense oblidar la trobada de Llatadores de les Terres de l’Ebre que tindrà lloc el diumenge 5 d’agost durant tot el dia i les dos exposicions que acollirà el Museu de la Pauma: Lo Rogle. Pauma Comuna i la de les peces presentades al XI Certamen Internacional de les Fibres Vegetals.